Meta, Twitter’a rakip olabilecek platform olan Threads’i 6 Temmuz Perşembe günü kullanıcılar ile buluşturmuştu.
Platformun 5 gün içerisinde 100 milyon kullanıcıyı aştığı ve Twitter’ın neredeyse üçte biri kullanıcı sayısına ulaştığı biliniyor.
EN ÇOK KULLANIM GÜNÜ YAŞADIĞINI DUYURDU
Tüm bunların ardından Twitter’ın CEO’su Linda Yaccarino resmi hesabından yaptığı açıklama ile geçtiğimiz hafta Twitter’ın en çok kullanım gününü yaşadığını duyurmuştu.
GÖNDERİLERDE KARAKTER SINIRLARI
Twitter ile Threads platformları arasında bulunan farkalrın başında paylaşılan gönderilerdeki karakter sınırları. Threads platformunda bu sayı 500 iken Twitter’da ise 280 karakter sınırı bulunmaktadır.
120 DAKİKAYA KADAR YÜKLEYEBİLİYOR
Ayrıca her iki platformda link ve fotoğraf paylaşımları yapılabilirken, Threads üzerinden 5 dakikaya kadar videolar yüklenebilir. Twitter’da ise doğrulanmış hesap olmayanlar için bu süre 2 dakika 20 saniyedir.
Twitter Blue aboneleri ise 120 dakikaya kadar videolar yükleyebiliyor.
GÖNDERİ DÜZENLEME ÖZELLİĞİ
Threads üzerinde paylaşılan gönderiler henüz düzenlenebilir değil. Twitter için de bu durumun aynı olduğunu söyleyebiliriz ancak Twitter Blue’ya ücretli abone olan kullanıcılar paylaştıkları Tweet’leri düzenleyebiliyor.
THREADS ÜZERİNDEN MESAJ GÖNDERİLEMİYOR
Twitter’da bir kullanıcı başka bir kullanıcıya mesaj gönderebilirken, Threads’de ise henüz bir kullanıcıya mesaj gönderilemiyor
HENÜZ REKLAM BULUNMUYOR
Twitter’da kullanıcılara ana sayfada, hashtaglerde ve neredeyse her tweetin altında kullanıcılara reklam gösteriliyor. Ancak Threads üzerinde henüz bir reklam yayını bulunmamakta.
ANA SAYFA AKIŞI
Threads ana sayfasında takip edilenler ve önerilenler karışımı bir akış gerçekleşirken, Twitter’ın ana sayfasında ise senin için ve takip edilenler şeklinde iki seçenek bulunuyor.